3 marca 2021 #Piaskiemwraka - Z Nowym Rokiem, nowym krokiem...

Podobno najlepsze są te rzeczy, które mamy za darmo. Hasło niby banalne, ale jak się zastanowić, to czas mamy właśnie za darmo z jednej strony i nie dokupienia z drugiej, a jednocześnie najbardziej go cenimy. 

Dla mnie te najlepsze to rzeczywiście często te, które nic nie kosztują, albo kosztują niewspółmiernie do tego co kosztuje krocie, kupujemy i wcale się tak nie cieszymy. W każdym razie u mnie to tak działa. 

Bo co jest niby wyjątkowego w wyjeździe na kilka dni w leśne ostępy, by w śniegu, ciemności i mrozie spędzać czas, gotując na ognisku lub ewentualnie na kuchence w samochodzie? Niejedna osoba się skrzywi, niejedna puknie w czoło, niejedna zdziwi. A dla mnie to super czas, odskocznia od intensywnych zajęć zawodowych, trening w spokoju i wieczory z książką. Nie wymaga też wyjazdów nie wiadomo jak daleko, bo czasami najlepsze mamy pod nosem, wokół przysłowiowego "komina". 

Tytułowy nowy krok to też część tego podejścia. Korzystając z wyjątkowej w ostatnim czasie zimy, wybrałem się moją terenówką , czyli wyprawowym Nissanem Patrolem w leśne ostępy Kaszub, Pojezierza Drawskiego i Borów Tucholskich, czyli terenów mi bliskich i geograficznie i mentalnie, bo uwielbiam te tereny. Przez kilka dni wałęsałem się w zasadzie jedynie po lasach, spałem rzecz jasna w samochodzie, gotowałem na ognisku i choć może nie jest to wypoczynek "za darmo" bo samochód trzeba mieć, paliwo i jedzenie kupić, to i tak kosztuje ułamek tego co wyjazd na zimowy turnus, a daje wyjątkowy kontakt z naturą, spokojny czas i niezapomniane widoki. 

Nowy krok też dlatego, że pozasportowo następuje w tym roku zmiana i wspomnianego Patrola zamieniam na off-roadowego campera. Nieco mniej terenowego, ale też nieco bardziej użytkowego. Niebawem pochwalę się postępami w realizacji tego kolejnego pomysłu na połączenie pracy i podróży. A tymczasem nieco zimy w wydaniu filmowym właśnie z tego ostatniego wyjazdu...

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

29 grudnia 2014 #piaskiemwraka - moralne wsparcie i nie tylko...

11 listopada 2018 #Piaskiemwraka - Dla Niepodległej...